Estados Unidos y Rusia acuerdan retomar el diálogo militar al máximo nivel cinco años después de suspenderlo

|
EuropaPress 7268008 october 15 2025 us secretary of war pete hegseth and alexus gregory
15 de octubre de 2025: El Secretario de Guerra de los EE. UU., Pete Hegseth (der.), y Alexus Gregory Grynkewich, general de la Fuerza Aérea de los Estados Unidos y comandante del Comando Europeo de los Estados Unidos, antes de la reunión de Ministros de

 

Els Estats Units (EUA) i Rússia han acordat aquest dijous reprendre el diàleg militar al màxim nivell més de quatre anys després de suspendre'l en plenes tensions pocs mesos abans de la invasió russa d'Ucraïna, desencadenada el febrer del 2022.

"Mantenir el diàleg entre forces armades és un factor important per a l'estabilitat i la pau mundials, que només es pot aconseguir mitjançant la força, i proporciona un mitjà per a una millor transparència i per rebaixar l'escalada", informa en una nota el Comandament Europeu de l'exèrcit nord-americà sobre l'acord assolit entre Washington i Moscou al marge dels contactes trilaterals entre Ucraïna, Rússia i els EUA als Emirats Àrabs Units (EAU) per a un acord de pau.

Precisament aquest comandament, liderat pel general Alexus Grynkewich, comandant aliat suprem de l'OTAN, conduirà les converses. Aquest canal "oferirà un contacte militar-a-militar constant mentre les parts continuen treballant per a una pau duradora", ha afegit l'exèrcit dels EUA.

De fet, les forces nord-americanes insisteixen que degut a la seva autoritat a l'OTAN, Grynkewich té el deure mantenir el diàleg militar amb el cap de les forces armades de Rússia, el general Valeri Gueràssimov, "per evitar errors de càlcul i proporcionar un mitjà que permeti evitar una escalada no intencionada per qualsevol de les parts".

 

Sin comentarios

Escribe tu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
AHORA EN LA PORTADA
ECONOMÍA